top of page

פרק #13 – למה אנשים לא מצליחים עם כסף


שלום לכולם, אנחנו בפודקאסט השבועי עם יהודית ויצמן באושר ועושר.

אנחנו שוב נפגשים בפרק חדש והיום אנחנו נדבר על למה קשה להרוויח כסף?



אנחנו הרי עובדים קשה, יש לנו מחשבה בראש על כמה אנחנו אמורים להרוויח,

ושאנחנו לא מצליחים יש תסכול פנימי למה בכל זאת אני לא מצליחה עם הכסף.

יש שני נושאים שאני רוצה להביא למודעות שלנו: אחד זה סובייקטיביות והשני זה אובייקטיביות.

אני קודם כל רוצה להתחיל עם נושא האובייקטיביות – שאני מדברת על אובייקטיביות אני מדברת על הכסף.

אני חושבת שבאחד הפרקים ציינתי את זה שאנו יכולים להתייחס לכסף כאל אנרגיה – שעובר בכמה שלבים בדרך, בכמה מצבים ויוצא בצד השני, כמו מן משפך כזה.

היום בעולם, הכסף יותר ויותר מתבטא בצורה של אנרגיה פחות ממשי, קשה לגעת בזה פיזית, הכל הפך להיות טכנולוגי ודיגיטלי.

יש תכונה מאוד חשובה לכסף האנרגטי – שלאנרגיה אין תחושות, רגשות, ערכים וסנטימנטים. הוא אובייקטיבי. מה זה אומר? הוא פועל לפי חוקים ברורים וקשוחים.

לדעתי, כאן שורש הבעיה – אנשים מתייחסים לכסף בתור משהו סובייקטיבי ולא כמשהו אובייקטיבי כמו שאמור להיות ככה.

הרבה אנשים נותנים תכונות לכסף שלא קיימות. מה הכוונה?

אני משתמשת במחשבות שלי, ברגשות ובערכים שלי, וכך אני מנסה לנווט את האנרגיה שנקראת כסף, וזה דבר שהוא לא נכון – בהתנהלות עם כסף אין מקום לסובייקטיביות.

אם אני רוצה לגעת בכסף עם תחושות ערכים ורגשות, אני לא אוכל לנווט אותו.

אם אנחנו חוזרים לדימוי המשפך שיש כסף שנכנס לתוך המשפך האישי שלנו, מעבדים אותו, מחליטים לאן לנווט את כמות הכסף, ובצד השני זה יוצא בצורה של הוצאות.

אם ביכולת שלי אני יכולה להכיל כמות מסוימת של כסף, לדוגמא 5000 ₪, אז המיכל שלי, המשפך שאיתו אני מנווטת את אנרגיית הכסף, מכיל את כמות הכסף הזה בדיוק, וכל עוד אני לא מגדילה את המשפך האישי שלי, זה המקסימום שהוא יכול להכיל.

אם אני במודע ובתת מודע מצליחה להרוויח 5000 ₪ וזה "נראה לי" הכמות המקסימלית ביותר שאני יכולה להרוויח ומאמינה בזה, אז לעולם לא אצליח להרוויח יותר.

יש מן "תקרת זכוכית" שכל עוד אני לא אאמין בעצמי התקרה הזו לא תתנפץ. אם אני מאמינה בעצמי שאני יכולה לנווט את הכסף בצורה טובה יותר, לטפל באנרגיה הזו באופן נכון יותר, כך נצליח להתנהל בצורה טובה יותר. אסור שכסף יישאר במקום ספציפי אחד ולא יזוז, לא יזרום.

אם אני משאירה כסף בחשבון הבנק שלי, זה לא מביא לי שום דבר ואני רק מפסידה מהערך שלו.


אם המטרה שלי זה לנווט את הכסף, לתת לו לזרום דרכי ואני רק מחליטה לאיזה כיוונים, קטגוריות ואופן השימוש בו, כדי להגדיל את המשפך שלי, כלומר ההכנסה שלי, אני צריכה לעבוד על עצמי.

עד כאן אני חושבת שאנחנו יכולים להתחבר למילים האלה, אך איפה טמונה הבעיה?

יותר ויותר אנשים שיש להם מודעות גבוהה, אומרים לי תשמעי, אני עשיתי מלא קורסים, הלכתי ולמדתי כל מיני טכניקות איך לנהל את הכסף ועדיין אני לא מצליחה לעשות את הפריצה המשמעותית והגדולה עם הכסף".

מעבר לזה שאנחנו צריכים לעבוד על היכולות שלנו וללמוד כלים להתנהלות עם הכסף, אנחנו צריכים לעשות איזושהי הפרדה בין האובייקטיבי לסובייקטיבי ובואו נפריד את האמוציות, הרגשות והתחושות שלנו מהכסף.

אם אנחנו מדברים על אנרגיה שאין לה תחושות וערכים, אני לא יכולה לעבוד איתה דרך רגשות ואמוציות.

אם אני מתייחסת לכסף כאל "זה מגיע לי, כי אני עושה טוב בעולם, אני אדם טוב, מגיע לי יותר כי אני משתדלת ועושה" אני באה מאיזשהו מקום רגשי שכך אני מנסה למשוך כסף אליי וזה לא נכון.

בואו לדוגמא ניקח את המחשב שעובד על קודים ותוכנות ספציפיות, נבוא ונדבר אליו כמו: "בוא חמוד, תעבוד בשבילי, אני אתייחס אליך יפה..." הרי זה לא יעבוד. צריך לעשות פעולות מסוימות ואובייקטיביות כדי לטפל בו – ניקוי, פרמוט וכיוצא כך.

אם אני רוצה לנווט את הכסף בצורה נכונה, אני לא יכולה לבוא מהפן הרגשי. אני יכולה לעשות שימוש בפן הרגשי רק שזה קשור אליי. מה זה אומר?

נחזור לדוגמת המשפך – כאשר אני לא מאמינה בעצמי ולא חושבת שאני יכולה להגדיל את כמות הכסף המקסימלית שאני מרוויחה, אז באמת כמות הכסף במשפך לא תגדל כל עוד לא תהיה שינוי באמונה שלי.

יש לי אמונות וערכים בקשר לעצמי וזה מה שבונה את היכולת שלי ואת האמונה שהמשפך יכול להכיל עוד כסף.

בכל מה שקשור אליי => אני צריכה לעבוד על הפן הסובייקטיבי, אני עובדת על עצמי ועל המשפך – ככל שאני מאמינה בעצמי, משחררת אמונות שליליות, ומקבלת כלים איך לנווט את הכסף, כך אגיע מוכנה יותר להתנהלות כספית.

כאשר אני מגיעה להחלטות שקשורות לכסף – כאן הסובייקטיבי צריך להיעלם והאובייקטיבי נכנס לתמונה. כסף וניהול הכסף זה משהו אובייקטיבי עם פעולות והחלטות ספציפיות ונכונות ללא רגשות.

אני רוצה לפתוח סוגריים ולציין את נושא הערכים.

שאני מדברת על הסובייקטיביות ואובייקטיביות אני לא מדברת על ערכים. לאורך כל הדרך צריך להיצמד לערכים שלנו.

אסור לעולם לנטוש את הערכים שמלווים אותנו בעולם הזה. כל ההתנהלות הכספית מלווה עם הערכים הקיימים אצלי, אך ההחלטות שאני מקבלת זה מהפן האובייקטיבי בלבד.

למה אנשים לא מצליחים עם הכסף? הם מנסים לשלוט על הכסף מתוך מוטיבציית רגשות ששוב, אי אפשר למשוך ולשלוט בכסף, רק לנווט אותו לדרך הנכונה.

עכשיו אני רוצה לעשות חיבור בין האובייקטיבי לסובייקטיבי ואני רוצה לעלות את נושא המחשבות והרגשות. אם אני אומרת שאני צריכה להחליט באופן אובייקטיבי – האם זה אומר שאני עובדת רק עם המוח שלי וצריכה לשים את הסובייקטיבי בצד?

לדעתי, הדרך הכי נכונה לעבוד עם כסף זה לעשות חיבור בין המוח ללב.

יש תרגיל מעולה שאני מאוד ממליצה עליו שיכול לגרום לכם לחבר למודעות, לחבר בין מודע לתת ולגרום למצב של ידיעה - אני לא מגיעה להחלטות רק עם האובייקטיבי או הסובייקטיבי בלבד,

אלא אני עושה חיבור בין השניים ואני מגיעה למצב של ידיעה - אני נכנסת לסיטואציות ואני יודעת בדיוק מה הדבר הנכון לעשות בלי להפריד בין השניים. הכל מסונכרן והכל בזרימה וכך אני מצליחה להחליט החלטות נכונות.

אם אנחנו מתייחסים לכסף כאנרגיה, האנרגיה זורמת לכיוון ספציפי מסוים ואפשר רק לנווט אותה. אם אני ב"מוד" של זרימה, אני יכולה להתחבר לאנרגיה הזו, לכסף, ולנהל אותו בצורה נכונה יותר.

יש מדיטציה קצרה שאם תתרגלו באופן יום יומי, אתם תוכלו לחבר בין הרגשות לרציונל. אפשר לעשות זאת גם כתרגיל של נשימות והודיה, זה מחבר בין המוח ללב שלנו. יש ארגון בארה"ב בשם Heartmath והם חקרו ופיתחו את התהליך הזה והגיעו לתוצאות מדהימות – התרגיל הפשוט הזה שלא לוקח יותר מ3-4 דקות יומיות, מביא את הגוף שלנו למצב ריפוי, שחרור סטרס, לחץ וחרדות ומביא לחיבור בין המחשבות לרגשות.

תתרגלו את התרגיל הזה כך שתגיעו למצב האופטימלי שלכם – למצב של ידיעה.

מי שחושב שזה כמו שהולכים עם משקפיים ורודות, זה מצב של אופוריה, לא לזה אני מתכוונת. מי שמתרגל את התרגיל הסנכרון יעבור שינוי משמעותי בכל תחומי החיים.


תודה שהייתם איתי, בהצלחה רבה וניפגש בפעם הבאה

קישור לתרגיל –

יהודית ויצמן.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page